Sing-in 2023

Vind je het heerlijk om een dag vrij-uit te kunnen zingen? Waarbij het niet zo zeer gaat om goed zingen, maar om samen zingen? Omdat zingen verbindt, raakt en blij maakt?
La Scuola organiseert in 2023 voor de 10e keer de sing-in o.l.v. Gregor Bak: zaterdag 15 april van 10-17.00 uur.
Op het repertoire staat het levenslied. Het zijn kleine verstilde liedjes, maar ook de wat grotere bekende nummers komen voorbij. Ze staan allemaal in het teken van de centrale vraag van La Scuola: hoe wil ik leven en samenleven?

Gregor Bak heeft een hele eigen stijl van dirigeren: professioneel, to-the-point en met een stevige grijns. Vraag deelnemers van andere jaren wat hun herinnering is en dan is ‘intens plezier’ één van de reacties.

• € 35 (incl. bladmuziek en drinken)

• aanmelden (naam en telefoonnummer a.u.b.): lascuola@xs4all.nl

Na betaling ontvang je een toegangsbewijs. Je zorgt zelf voor de lunch, wij verzorgen de hele dag drinken.

concert
De sing-in wordt gehouden in de Lutherse kerk, Noordeinde 4, Delft, van 10.00-15.30 uur. Aansluitend van 16.00-17.00 uur verzorgen we met het koor het jaarlijks concert voor belangstellenden, mét de Hannah Arendt Vertelling. De dag duurt dus van 10.00-17.00 uur.

De kerk is goed bereikbaar met openbaar vervoer (station ligt op 10 minuten lopen afstand) en met voldoende (betaalde) parkeergelegenheid in de parkeergarage ‘Phoenixstraat’ en Prinsenhof-garage.

“Music imprints itself on the brain deeper than any other human experience. Music brings back the feeling of life when nothing else can.” Oliver Sacks

concert 21 maart 2015, La Scuola

Wàt een goed vooruitzicht! Je moet het hebben meegemaakt om te weten wat zo’n dag met je doet! Na m’n 1e Sing-In was ik helemaal verkocht; net als m’n goede vriendin met wie ik die dag samen beleefde. Het enthousiaste, warme onthaal door La Scuola, gekoppeld aan de unieke kwaliteiten van Gregor Bak staan garant voor een Feestje! Héél vakkundig, maar ook met een knipoog en via vaak hilarische momenten, stoomt Gregor ons klaar voor een heus concert ’s-middags. Ook de voor 21 maart aangekondigde lezing belooft weer boeiend te worden … Wij vieren die dag het begin van de lente en een mooiere start kan een mens zich ècht niet wensen!
Marijke Torn

‘Ieder jaar zit ik weer te wachten op de uitnodiging om mee te doen aan de jaarlijkse Sing-In, georganiseerd door La Scuola, met daarnaast altijd een lezing met positieve en hoopvolle geluiden. Zingen werkt bevrijdend; als je zingt denk je aan niets anders. Zingen is ook emotie. Het schenkt je vreugde en soms kippenvel en een brok in je keel. En met Gregor Bak als dirigent valt er ook nog eens heel veel te lachen. En om ons als wildvreemden van elkaar dan toch zover zien te krijgen, dat er aan het eind van de dag een ècht samengesmeed koor enthousiast (bijna) alles goed staat te zingen, tekent wel zijn klasse als dirigent. En dan ook nog een positieve lezing. M.a.w. zingen, lachen, lezing; als dàt geen geluk is…!’
Jenny Dijkman

Vijf keer Sing-In, vijf keer feest
Uitgenodigd worden voor deelname aan de Sing-In door La Scuola is voor mij gelijk aan een uitnodiging voor een feestje! Dat komt omdat ik de vorige vier edities als erg plezierig en interessant heb ervaren. Plezierig door de manier waarop Gregor Bak ons enthousiast aan het zingen kreeg, en interessant door de aanvullende lezingen, zoals de laatste keer door Annemiek Schrijver. Ik hoefde daarom niet lang na te denken om mij ook nu voor de vijfde keer in te schrijven. Ik kijk er naar uit!
Jan Doorduijn