Ontmoeten | Hoe vier jij jouw huwelijksceremonie of partnerregistratie?

Toscane, La Scuola, academie voor levenskunst, bezinnigsweek juli 2014

Boris van der Ham, voorzitter Humanistisch Verbond, in een radiospot over de begeleiders relatieviering van het HV, ‘omdat je meer wilt dan een toespraak van de ambtenaar’.

Een belangrijke dag in je leven vieren kan op verschillende manieren. Dat maakt ook wel eens lastig, want hoe ga je nu zelf aan de slag met bijvoorbeeld jouw huwelijksceremonie of het vieren van de partnerregistratie? Graag attenderen we je op de nieuwe site van het Humanistisch Verbond: www.relatieviering.nl Hierop wordt kort en duidelijk uitgelegd wat een humanistische relatieviering is. Ook stellen alle mensen zich voor die, net zoals Boris van der Ham en ondergetekende, paren begeleiden bij het zelf vormgeven van hun trouwmoment.

uit het persbericht van het HV: ‘De relatievierders zijn heel gemotiveerd om een mooie vorm te geven aan de eigen wensen en ideeën van een stel. Zij doen dat vanuit de humanistische overtuiging dat mensen vooral zelf vorm en zin moeten geven aan hun leven en wat zich daarin afspeelt. Ook Boris van der Ham, voorzitter van het Humanistische Verbond, is één van de aanbieders van een relatieviering op maat: ‘Belangrijke momenten moet je vieren. Iedereen wil dat op zijn eigen manier doen. Dat geldt al helemaal voor het huwelijk. Naast de formele plichtpleging, willen jullie terugkijken, vooruitblikken en vooral het moment zelf markeren: wat ga je met elkaar aan? Ik merk bij veel mensen dat ze veel waarde hechten aan een persoonlijke ceremonie.’

“Ik ben ook door het HV opgeleid en al jaren begeleid ik stellen om voor deze belangrijke dag een feestelijke viering te organiseren. Een inhoudelijke viering waarin je ‘ja’ zegt op de diepere betekenis van de relatie.”
Ria Pool Meeuwsen, directeur La Scuola

Lees verder over deze dienst die ook door La Scuola wordt verzorgd.