Ongelofelijk! Humanisme in Overijssel

Simone Hanegraaff, RTV oost, interviewt Erik Pool, La Scuola

17 Mei a.s. besteedt het humanistisch radioprogramma Ongelofelijk! Humanisme in Overijssel – RTV Oost aandacht aan de activiteiten van La Scuola, vanwege het programma Levenskunst in Twente van dit voorjaar.
Eén van de deelnemers aan een workshop over Socratische gespreksvoering, dd 29 april, vertelt over haar ervaringen en over wat ze geleerd heeft.
Ook Erik Pool komt aan het woord. Hij krijgt door Simone Hanegraaff vragen voor de voeten geworpen als:

Waarin verschilt levenskunst van psychotherapie en filosofie?
Welke handvatten leverde levenskunst Erik Pool zelf op?
Wat doet La Scuola anders dan bijvoorbeeld emeritus hoogleraar Joep Dohmen in haar workshops over levenskunst?

In het interview geeft hij dus antwoord op het wat, waarom en hoe van La Scuola en zijn boek. Het levert een mooie uitzending op die te beluisteren is op zondag 17 mei van 19 uur tot 19.30 op RTVOost.nl of via 89.4 FM (in Overijssel).

“Ongelofelijk! – Overijssels Humanisme” is een programma op Radio Oost, dat elke zondagavond te beluisteren is van 19.00 tot 19.30. De ene week verzorgt de lokale afdeling Zwolle van het Humanistisch Verbond de uitzendingen, de andere week doet de Twentse afdeling dat. Het programma gaat over humanisme in brede zin: van radicalisering tot moestuinieren en van politieke filosofie tot het nut van lichaamsbeweging. En 17 mei gaat het dus over: Levenskunst!

Datum en tijd van uitzending: 17 mei 2015 van 19.02 uur tot 19.30 uur
Live te beluisteren via: 89.4 FM of www.rtvoost.nl