MOK | kunstenaar met een bijzondere gave

Ipse/DeBruggen
In Atelier Aspergeakker Zoetermeer (Ipse/De Bruggen) werken kunstenaars met een bijzondere gave. Misschien wel dankzij hun verstandelijke beperking werken ze intuïtief. Goed is niet de norm, maar aandacht en echtheid kleuren hun kunst. La Scuola was in haar jubileumjaar op zoek naar een kunstproject o.a. vanwege het thema ‘Zin in kunst, in kunst ontmoeten we schoonheid én onszelf’. Ze vond Atelier Aspergeakker en kreeg unieke MOKken.

Het Atelier is afhankelijk van opdrachten en af en toe spontane verkoop. La Scuola wil de kunstenaars enthousiasmeren en stimuleren door ze een opdracht te geven, zodat ze weten dat hun werk ook werkelijk onder de mensen komt: maak de MOK. D.m.v. deze actie hopen wij ze een jaar zinvol werk te geven. We dagen je uit mee te werken aan deze bijzondere ambitie. Een set kost €20, inclusief verzendkosten (€15 af te halen bij La Scuola). Mail naar welkom@academievoorlevenskunst en vermeld aantal, naam, adres en telefoonnummer.

La Scuola is gevestigd op het terrein van Craeyenburch, Nootdorp. Haar buren zijn bewoners van Ipse/De Bruggen. La Scuola verzorgt workshops, socratische gesprekken en bijzondere vakanties i.h.k. persoonlijke vorming en zingeving. Levenskunst is een praktisch filosofische richting. Het daagt mensen uit om langer bij zichzelf stil te staan, om over trage vragen na te denken: wie ben ik, hoe wil ik leven en samenleven, wat is een goed leven?