Lezing op aanvraag

Erik Pool
Erik Pool komt graag langs om over zijn boek ‘Aanwijzingen voor het goede leven, over levenskunst en de zoektocht naar zin’ te vertellen. Neem je minimaal 5 boeken (à € 22,50) af, dan zijn er voor kleine organisaties – naast reisvergoeding – geen kosten. Grote organisaties vragen wij om contact met ons op te nemen.

Wil je een relatiedag organiseren en je zoekt nog een waardevolle invulling, wil je je verjaardag een keer anders-dan-anders vieren, zie je mogelijkheden om een teamdag zinvoller te beginnen of af te sluiten, Erik denkt mee over vorm en inhoud.

welkom@academievoorlevenskunst.nl

over ‘Aanwijzingen voor het goede leven, over levenskunst en de zoektocht naar zin’, uitgegeven door Boom Amsterdam
Auteur is schrijver-filosoof Erik Pool, mentor en oprichter van La Scuola | academie voor levenskunst. Zijn boek ‘Aanwijzingen voor het goede leven, over levenskunst en de zoektocht naar zin’ verscheen in 2014. Erik laat zich inspireren door Griekse denkers die 2500 jaar geleden wilden weten op welke manier een mens gelukkig kan worden. Na Socrates en Aristoteles is deze vraag alle filosofen en schrijvers bezig blijven houden. Tot op de dag van vandaag zoeken ook wij, moderne mensen, naar het goede leven. Hoe voorkom dat de crisis je verlamt? Lukt het om je vrij te voelen terwijl er ook zoveel plichten zijn? En wil niet iedereen weten of zijn eigen leven zin heeft? Oude en moderne filosofen kunnen ons helpen om onze eigen levenskunst vorm te geven. Erik haalt uit het werk van bijvoorbeeld Plato, Montaigne en Bieri (alias Pascal Mercier) zijn eigen ‘Aanwijzingen voor het goede leven’ en gaat daarover met de deelnemers in gesprek.

Over Erik Pool
Erik Pool (1961) is schrijver, verandermanager bij de rijksoverheid en filosofisch practicus bij werkmetLef. Met zijn vrouw richtte hij La Scuola | academie voor levenskunst op. Hij is mede-initiatiefnemer van het Gilde van Filosofisch Practici. Radio 1 typeerde hem als een denker ‘die vindt dat we meer en grondiger met elkaar moeten praten over de grote vragen van het leven’. Na de Academie voor Journalistiek (Kampen) bekwaamde hij zich in marketing, management en veranderkunde. Aan de Erasmus Academy (Rotterdam) schoolde hij zich in transitiemanagement en aan de Internationale School voor de Wijsbegeerte (Leusden) in praktische filosofie, socratische gespreksvoering en visie- en ideeontwikkeling in organisaties. Na een loopbaan in journalistiek en communicatie werd Erik Pool bij verschillende overheidsorganisaties verantwoordelijk voor visieontwikkeling en veranderprogramma’s in onder meer waterbeheer, zorg en onderwijs. Dat combineerde hij lange tijd met het politieke handwerk van statenlid in Zuid-Holland.