Abbraccio, ode aan het leven

abbraccio Jeroen Pool, La Scuola

De korte film Abbraccio (‘omhelzing’) van Jeroen Pool is een ode aan het leven. Deze filmische hug ‘geven’ wij u cadeau, omdat voor ons het leven in al haar schoonheid en rauwheid het waard is om werkelijk geleefd te worden. Dat zijn we aan onszelf, elkaar en aan het leven verplicht. We zijn verantwoordelijkheid voor wie we als mens zijn én voor het leefbaar houden van de ruimte tussen ons in. Verbondenheid is de brandstof van ons bestaan.

Hannah Arendt is onze inspiratiebron. Zij roept op tot zelfdenken, tevoorschijn komen (‘er écht zijn’) en samen verantwoordelijkheid zijn voor de gemeenschappelijke ruimte, de tussenruimte. Zij nodigt ons uit om te gaan leven als een bewust levend mens met aandacht voor de wereld om ons heen, amor mundi.

Erik & Ria Pool Meeuwsen,
oprichters La Scuola