Terugblik 5 jaar La Scuola

Album - 22

Erik Pool interviewde Jan Fransen, Commissaris van de Koningin, gastspreker 11 september 2009

Album - 21

De ouders van de oprichters maakten de start mee.

ring oke - 05

Froukje Idsardi, edelsmid, ontwierp naar aanleiding van de start de levenskunstring in zilver en brons.

Album - 04

Het startdocument van La Scuola in een beperkte oplage uitgebracht | ontwerp: Alcuin Olthof.

week vd levenskunst - 077

Frans Weisz, regisseur en gastspreker bij de eerste activiteit van La Scuola, het vertonen van de tv-serie Bij Nader Inzien.

week vd levenskunst - 091

Rik Launspach, auteur van 1953 en acteur Bij Nader Inzien te gast tijdens de lunch van Bij Nader Inzien.

Album - 34

‘Hier werkt een levenskunstenaar’ Deze posters hingen in de winkels in historisch Delft bij de start van de academie.

verhalenhuis Lo Spazio, de thuisbasis van La Scuola in Nootdorp/Delft

park en mensen

In de groene omgeving van La Scuola in Nootdorp/Delft vinden de meeste activiteiten plaats

DSC00135

De workshopruimte in Nootdorp/Delft.

SONY DSC

De eerste sing-in in 2011 met Gregor Bak als inspirator en dirigent.

IMG_8073

Vanaf 2010 organiseert La Scuola Zin in Toscane. Met kleine groepen herbezinnen.

SONY DSC

Het Zin in Toscane-team bestaat uit twee mentoren, Erik en Ria Pool Meeuwsen, en twee Vrienden van La Scuola (‘Amici’) Gerda Langeraar-Meeuwsen en Martin Meeuwsen die samen zorgen voor een verwenweek.

IMG_6550

Elk jaar vieren we het begin van de lente met de Levenskunstlezing. In 2014 verzorgd door Annemiek Schrijver, journalist en IKON-medewerker.

Levenslef

Samen met Margriet van Bebber, mentor van het eerste uur, en vele moedige mensen gaven we in 2011 een boek uit met levensverhalen, Levenslef

Spirit24Ook de pers weet ons te vinden. Links Ria Pool Meeuwsen en Hans Bouman, mentoren/tafelgenoten dinergesprekken (laatste donderdag van de maand).
SONY DSC

In 2010 start La Scuola het landelijk netwerk Steunpunt Levenskunst, voor individuele begeleiding.

SONY DSC

In de Van de Mandelezaal van het Prinsenhof in Delft presenteerde Erik 1 van zijn essays: Voel jij je vrij? Over vrijheid en levenskunst (opening 2012-2103).

SONY DSC

Willem van den Hoed exposeerde in 2012 met zijn fotografische werk in het Prinsenhof en vertelde tijdens de opening over de vrijheid in zijn werk en doen en laten.

SONY DSC

In maart 2013 wordt Erik Pool geïnterviewd door Radio1, Dit is de zondag.

_DSC7465_2

Pascale Simons, regisseur Lotus, spreekt met de deelnemers bij de opening in 2013-2104.

marjojacq2

La Scuola kan niet zonder vrienden. Amici Marjo van Zwet en Jacqueline Olthof zorgen elk jaar voor bloemenpracht.

P1060803

Al jarenlang begeleidt La Scuola trouwceremonies. Sinds kort ook uitvaartceremonies. Omdat ons leven gevierd mag worden.

SONY DSC

Elk jaar gaan de deuren van verhalenhuis Lo Spazio in Nootdorp/Delft open voor de Open Dag, tevens voorproeverij van o.a. Zin in Toscane en Zin in Limburg.

cipres 3

Vlakbij Wittem, het pelgrimsoord van velen, organiseert La Scuola sinds 2014 weekenden voor herbezinning op de vraag: wie ben ik, wat is voor mij het goede leven en hoe wil ik samenleven? De kernvraag van La Scuola.

DSC00481

Erik en Ria Pool Meeuwsen, oprichters La Scuola, academie voor levenskunst.

DSC00382

14 kunstenaars stelden hun werk beschikbaar voor Zin in kunst, gepresenteerd tijdens de opening op 14 september 2014.

DSC00473

14 september 2014: Het Klein Amersfoort Koor verzorgt het concert Goede woorden.

P1060163

De 3 symbolen van het begin: de levensboom, het huis als onderdak en de stoel, omdat er plek is voor iedereen.