Marian Saarloos | Den Haag

Begeleiding rondom levenskunst, vanuit de psychosynthese:

Levenskunst is leren leven met je mogelijkheden en je beperkingen en daar de juiste balans in vinden.

Als je op het punt staat verder te gaan, en niet weet hoe
In het leven kunnen zich momenten voordoen waarop we ons verdwaald voelen en niet meer weten hoe we verder moeten. Soms is daar in de omstandigheden een aanleiding voor wanneer iemand die ons dierbaar is uit ons leven verdwijnt, we zonder werk komen te zitten of wanneer ons lichaam ons in de steek laat. En wat we ook proberen, we raken alleen maar hopelozer verstrikt. Vaak is er moed voor nodig om onze situatie onder ogen te zien. Het kan helpen, wanneer iemand daar bij wil zijn en met ons mee wil kijken.

Psychosynthese is een methode die op eenvoudige wijze persoonlijke verdieping en inzicht brengt. Marian Saarloos maakt gebruik van psychologische technieken waarvan de belangrijkste het activeren van de wil is. In de praktijk van Marian verwoordde een cliënt het volgende over de resultaat van de gesprekken: “Het gaat er niet om iemand te hebben die je de antwoorden aanreikt; het gaat erom dat iemand er is om je gids te zijn, zodat je zelf dichter bij eigen antwoorden komt. Ik ben dan ook dankbaar om te hebben geleerd hoe ik mijn emoties kan herkennen en de keuzes kan duiden die gemaakt zijn vanuit die emoties. Vooral nu het leven niet geworden is wat ik gepland had, ben ik tevreden dat ik altijd nog kan kiezen hoe ik me daarbij voel en hoe ik besluit mijn leven verder voort te zetten. Ik sta versteld over wat ik heb ontdekt en hoezeer deze bewustwordingen mij helpen.”

Marian bied in bedrijven, gezondheidszorg en in het HBO onderwijs supervisie, coaching, intervisie en trainingen aan professionals, die werken met en voor mensen. ‘Niet alleen mijn levenservaring maar ook mijn theoretische kennis en kunde zet ik in om maatwerk te leveren. Belangrijk vind ik dat de persoon zelf antwoorden ontdekt, vermogen ontwikkelt en in contact komt met diens eigen wijsheid’.

Leren en ontwikkelen zie ik als een onderdeel van het leven. Van alle ervaringen die we opdoen kunnen we iets leren. Maar hoe kunnen we het geleerde toepassen? Hoe kunnen we ons er door laten bezielen?

Ik ben op dit moment parttime docent bij de Haagse Hogeschool en werk aan thema’s betreffende communicatie, zorgethiek en kwaliteitszorg. Daarnaast ben ik werkzaam als LVSC-geregistreerd supervisor en coach bij praktijk Saarloos en Steunpunt voor Levenskunst. Ik werk aan mijn professionele ontwikkeling door intervisie en via nascholingsactiviteiten van de LVSC, instituut voor psychosynthese, La Scuola en de Haagse Hogeschool.

www.mariansaarloos.nl
tel: 0612638612